受付時間 Hours(JST)
11:00-19:00
予約についてお困りですか?予約に関するお問い合わせは下記までご連絡ください。
If you need immediate assistance regarding booking, Please call us at
03-6877-2782
利用規約
最終改定日: 2022/11/24
この規約(以下「本規約」といいます。)は、運営会社Ringmasters LLC(以下「当社」といいます。)が提供するすべてのサービス(以下「本サービス」といいます。)の利用に関する条件を、本サービスを利用するお客様(以下「お客様」といいます。)と当社との間で定めるものです。
予約
a.ご予約方法
CYK Studios(以下「当スタジオ」)は、株式会社リクルートが提供する「AirReserve」オンライン予約システムのみにて24時間ご予約を承っております。予約は撮影日の3か月前からご予約が可能です。詳しくはAirReserve利用規約を御覧ください。
b.ご予約の種類
i. 確定予約
ご予約時間が確定しているキャンセル無効の予約方法となり、確定後の時間の変更は、他のお客様の予約が重ならない場合のみ受け付けております。他の予約が入っていない場合に限り、予約の延長が可能です。前日に予約状況をご確認の上、当日スタッフにお問い合わせください。
ii. 仮予約
9日前までにキャンセルをご希望の場合、キャンセル料は仮予約には発生しません。確定予約が優先となり、他のお客様の確定予約が入り次第、仮予約は無効となります。
iii. 深夜/早朝、日曜/祝日料金
21~9時と、日曜祝日の撮影にはレンタル価格に20%の割増料金が発生します。
c. 入室・退出時間
i. 予約時間 「AirReserve」オンライン予約システムにて最低予約時間である3時間から1時間単位増加する形でご予約を承っております。
ii. 入室時間 ご予約の開始時間が入室時間になります。
iii. 退出時間 撮影・清掃・原状復帰を行い頂いた上で、ご予約頂いた時間内にてご退出ください。
iv. 超過料金 次の予約が入っており、予約時間内に原状復帰が終わっていない場合、30分単位での超過料金をご請求いたします。また撮影当日、実使用時間が予約時間を下回りご退出いただいた場合でも、ご予約時間分の料金をお支払いいただきます。
料金と支払い
a. 延長料金
i. 撮影当日、予約開始時間よりも早く入る場合にも30分単位で延長料金が発生いたします。
ii. 撮影当日に予約終了時間を超えた場合、30分単位で発生いたします。
b. ロックダウン料金
i.スタジオ担当者以外の弊社スタッフを除きロックダウンをして撮影を希望される場合、通常料金に加え、1時間毎ごとに10,000円の料金が追加されます。
ii.スタジオのロックダウンはコンタクトフォームよりご予約を承っております。
c.その他料金
ご購入物、レンタル品、塗り直しや照明設置、ゴミ処理等などの有料サービスをお申込みいただいた際に、お支払時に料金が加算されます。
d. お支払い
当スタジオは完全キャッシュレスとなっており、個人、法人に関わらず、現金のお支払いはどのような場合においても受け付けておらず、ご請求金額が5万を超えない限り、当日クレジットカードでのお支払いとなります。当日撮影終了、現状復帰、完全撤収後にご案内いたしますのでクレジットカードでお支払いください。また紙での領収書発行は行っておりません。お支払い時に「Airレジ」または「Square」経由にてデジタル領収書を送付いたしますので、メールをご確認ください。
e. 銀行振込でのお支払い
当スタジオ内ででお客様との制作において、ご請求金額が5万(税抜)を超える場合、当スタジオ運営会社「RingmastersLLC」よりメールにPDFのご請求書送付の上、銀行振込でのお支払いになります。必ずご予約日の2日(48時間)前までにお支払いをお願いいたします。ご予約日前日までにお客様よりお振込が確認できない場合、撮影をキャンセルさせていただきます。
銀行情報
銀行送金の受取人名 Name of Beneficiary | RingmastersLLC |
銀行名 Name of Bank | みずほ銀行 Mizuho Bank, Ltd. |
支店名 Branch Name | 向ヶ丘支店 Mukougaoka Branch |
口座番号 Account No. | [普]1264975 [Checking]1264975 |
銀行住所 Bank Address | 神奈川県川崎市多摩区登戸2779-6 2779-6 Noborito, Tama-ku, Kawasaki-shi, Kanagawa |
Swift/BIC | MHCBJPJT |
Routing # | 9876543210 |
ロケハン予約
a. ロケハンご予約
株式会社リクルートが提供する「AirReserve」オンライン予約システムにて24時間ご予約を承っております。ウェブサイトよりロケハンをご予約ください。
b.ロケハンの時間
最大30分ロケハンが可能です。お客様のロケハン後に予約が入っていることもありますので、早めに切り上げる可能性がございます。
c. ロケハン延長
前後に予約が入っていない場合のみ、通常予約30分をお支払いいただくことによって、ロケハンの延長が可能です。当日クレジットカードでお支払いください。
d. ロケハン時の注意事項
確定予約をされていないお客様は、当日はスタジオ内をご覧いただくのみとなり、持ち込み機材などのご使用、ご使用頂ける機材の取り出しや、中身の確認はお控えください。
予約のキャンセル
4. 予約のキャンセル
a. キャンセル料
i. どのような場合においても、お客様都合によるご予約のキャンセルは、ご予約時間分のキャンセル料金100%をご負担いただきます。事前にご連絡がなくキャンセルをされた場合、損害賠償としてご予約料金の150%をご請求いたします。また、その後のご予約は一切お断りをいたします。
ii. ご予約日の10日前まではキャンセル料はございません。9日前より下記のキャンセル料が発生いたします。9~6日前(30%)、5~2日前(50%)、前日と当日(100%)
b.キャンセル料のお支払い
ご予約のキャンセル後、メールにてオンラインでお支払いのご案内をいたします。
c. 予約日の変更
ご予約の日時変更は、メールにてご案内後、再度オンラインにてご予約をお願いいたします。上記規定のキャンセル料が発生する場合、メールにてお支払いのご案内をいたします。
d. 連絡不通時の対応
弊社からのご連絡にてご予約日から2日前までお客様とご連絡が取れない場合、ご予約をキャンセルさせていただくことがございます。また次回よりご予約をお断りさせていただきます。
不可抗力
天変地異、自然災害、戦争、テロ、内乱、暴動、政府の規則・命令、または指導、ストライキ、交通の閉塞、その他の不可抗力により、スタジオが契約上の義務を履行できない、または履行期限を遵守できない場合、当スタジオは責任を免れるものとし、自動的にご予約をキャンセルさせていただきます。
なお、上記の場合にて撮影に支障をきたした際は、損害賠償金、金銭のお支払いはいたしかねます。
駐車場
近隣のコインパーキングをご使用いただきます。
録音と音楽再生
a. 同時録音当
スタジオは地下1階の天井に完全な防音が施されていないため、上階の音が聞こえる場合がございます。ピンマイクなどをご使用することにより、雑音の録音を回避していただきます。同録をご希望のお客様は、事前のロケハンにてお勧めいたします。撮影当日の同録の支障に関して、当スタジオでは一切責任を負いかねます。
b.楽器使用当
スタジオは55デシベル以下であれば楽器の音出しが可能です。大きな音が出る打楽器などの楽器にはミュートなどをご使用いただき、音を10デジベル以上下がるようお願いいたします。
c. 音楽再生
1/4ミニジャックケーブル、Bluetoothにてお繋ぎいただくことによりスタジオ常設のスピーカーから音楽を流すことができます。
飲食・喫煙・ゴミ捨て
a. 飲食
白ホリゾントスタジオ内での飲食は不可ですが、その他の場所では飲食は可能です。飲食によりスタジオや備品等が汚れた場合はクリーニング費をご請求いたします。飲食によって機材等が故障した場合購入費をご請求いたします。
b.喫煙
当スタジオ内は完全禁煙となっていますが、電子タバコはご予約者様の中でコンセンサスが取れる場合可能です。紙タバコの場合、屋外にて喫煙をお願いいたします。
c. ゴミ捨て
撮影時に出たゴミは全てお持ち帰り頂きます。「燃えるゴミ」「ペットボトル」「缶」「ビン」は分別を行った上で、45Lごみ袋1枚につき、500円(税別)処理料をいただくことにより弊社で処分いたします。段ボール、背景紙、大道具、その他粗大ゴミ等は、量と大きさに合わせて別途お見積もりいたします。ごみ処理料は撮影終了後、スタジオ料金と共にクレジットカードにてお支払いください。
撮影時の注意事項
a. 土足禁止
白ホリスタジオ内は完全土足禁止です。制作部の方々は指定の靴箱に靴をお入れいただき、下駄箱のスリッパをご使用ください。靴下・素足でもスタジオ内のの床を歩くことはお控えください。被写体の方が靴を履く場合、新品の靴をお使いください。新品以外の靴であれば、どのような場合であっても必ず養生テープで靴の養生をお願いいたします。
b. 養生
照明・カメラの周辺機器、スタンドなどの使用の際には、養生キルトマットを床に引いてお使いください。
c. 汚れた場合
上記の規定を守っていただず、床が汚れてしまった場合、塗り直し料金6,000円(税別)を当日ご請求いたし ます。
d. 清掃
i. レンタル備品をご利用の際は、もとの位置にお戻しください。
ii. 自在ほうき、掃除機で白ホリ内の清掃をお願いいたします。
e. 撤収
i. 撤収は予約時間内にお願いいたします。時間が過ぎて撤収された場合、30分単位で追加料金が発生いたします。ご注意ください。
ii. 完全撤収の前に、もう一度忘れ物がないよう隈なくご確認をお願いいたします。(忘れやすいもの:ハンガー、小物、ネジ、飲みかけのペットボトル、ティッシュのごみなど)
iii. 万が一、当スタジオの備品を間違えて持ってい行かれた場合、後日ご返品をお願いいたします。
f. 数日に分けた撮影
i. 片付け
基本的には毎晩機材の片づけをお願いしております。
ii. 機会損失
機材をセットアップしたまま撤収されたい場合、オーバーナイトお預かり料金1泊10,000円が発生いたします。(保険有)
iii. お預かり
撤収され、機材を片づけた後、空調したコントロールルーム内にてお預かりが可能です。この場合は当日清算後、21時以降の受付となり、コントロールルームへの鍵をお渡しいたします。この場合、お預かり料金1泊5,000円が発生いたします。また、コントロールルーム内は土足厳禁です。
iv. 銀行振込
数日に分ける撮影ご予約内容でお支払いが10万を超える場合、事前の銀行振り込みになります。お振込み後、レンタル品などで料金の変更がありましたら、撮影後クレジットカードでの清算になります。その他の条件は利用規約「2.予約のお支払い」が適応されます。
v. 次の日の入室方法
次の日より、入口のスマートロック(セサミミニ)でのお手持ちのスマホでの電子鍵の入室になります。担当責任者様に撮影初日、撤収後ご説明いたします。(アプリのダウンロード必須)事詳しくはこちらをご覧ください。https://ameblo.jp/candyhouse-inc/entry-12343121199.html
床塗り直し
a. 塗り直し
¥6,000(税別)にて白ホリスタジオの床を塗り直しをいたします。塗り直しを希望される場合は2日前までにお知らせください。
b.塗り直しをされない場合
事前のお客様の使用状況により汚れがついていたとしても、クレームはお受けできませんのでご了承ください。また当日の塗り直しは承っておりません。
忘れ物
忘れ物があった場合、予約時に頂いた情報を元に、お客様にご連絡を差し上げます。持ち主のわからない忘れ物は、弊社でスタジオご使用日から1か月保管をさせていただきます。ご連絡がない場合は処分をいたします。
撮影禁止事項
a.禁止事項
スタジオを汚す可能性のある以下のものを使用した撮影を禁止しております。以下を使用する撮影があった場合、どのような事があっても撮影を中止、終了させていただきます。また、当日のご利用料金の返金はいたしません。また以下の行為に起因することでスタジオ内の設備、機材等を破損、汚された場合は補修、修理、買い替えの金額を実費で当日ご請求いたします。
i. 水、液体、その他液体
床、壁の完全な養生をお客様でされる場合であればお受けさせていただきますので、当日ご相談ください。
ii. 火気、煙
スモークマシンは火災報知器が鳴ってしまうため、ご使用できません。ライター、ろうそく、アルコールランプ、カセットコンロは使用可能な場合がありますので当日ご相談ください。
iii. 以下は壁の完全な養生をお客様でされる場合であればお受けさせていただきますので、当日ご相談ください。
– 絵の具、ペンキその他塗料・顔料
– 砂、粉
– ガラスや陶器を割る撮影
– シャボン玉
iv. 床が傷つく撮影
ソールにスパイクのついた靴、スケートシューズ、アイゼン等、床に金属の傷のつく可能性がある靴を履いた撮影は、アクリル板等をお持ち込みいただき、床に傷をつけないようお願い致します。大道具等に関しても傷をつける可能性があるものは床保護用の養生マット、アクリル板などをご使用ください。
v. その他
スタジオを汚染、破損させる可能性のある撮影上記に含まれないものでスタジオが汚れる、破損させる可能性のある撮影は不可とします。使用可能かわからない場合は必ず事前にご相談ください。
学割
A. 対象者について
当スタジオでは、日本国内の以下対象の学生及び教職員の皆様に割引価格でご利用いただけます。
- 大学、高等専門学校、専門学校の学生
- 上記の教育機関への入学許可を得て進学が決定した生徒
- 大学受験予備校に在籍する学生
- 小・中・高・大学・専門学校の教職員
B. 身分証明について
ご予約後であっても販売対象者である事の確認を再度実施する場合があります。販売対象者でない事が判明した場合、契約の成立に関わらず当スタジオ無条件でご予約のキャンセル及び契約の解除を行うことができます。
C.学割対象教育機関
- 学生対象教育機関
大学(短期大学、大学院、放送大学全科履修生および修士全科生、インターナショナルスクールを含む)、高等専門学校、専門学校(専修学校専門課程)、大学受験予備校 - 教職員対象教育機関
学校教育法に規定された教育機関- 学校[小学校、中学校、高等学校、中等教育学校、大学(短期大学、大学院、放送大学を含む)、高等専門学校、盲学校、聾学校、養護学校および幼稚園]
- 上記教育機関付属の病院
- 専修学校*1[一般課程(専修学校)、高等課程(高等専修学校)、専門課程(専門学校)]
- 大学受験予備校
- 各種学校*2
- 地方教育行政の組織および運営に関する法律に規定された教育委員会および教育機関*3
- 職業能力開発促進法に規定された公共職業能力開発施設および職業訓練法人*4
- 国および地方自治体が設立した大学校*5
- 大学共同利用機関*6
- インターナショナルスクール*7
- その他上記以外で弊社が特別に教育機関として認定した機関
*1 専修学校とは、学校教育法第82条の2に規定された、以下のいずれかの学校を指します。
- 国または都道府県が設置したもの
- 都道府県の教育委員会の認可を受けて市町村(東京都の区を含む)が設置したもの
- 都道府県知事の認可を受けて設置された私立の学校
*2 各種学校とは、学校教育法第83条に規定された、以下のいずれかの学校を指します。
- 都道府県の教育委員会の認可を受けて市町村(東京都の区を含む)が設置したもの
- 都道府県知事の認可を受けて設置された私立の学校
*3 地方教育行政の組織および運営に関する法律第2条に規定された教育委員会および同第30条に規定された教育センター、教育研究所などの教育機関を指します。
*4 公共職業能力開発施設とは、職業能力開発促進法第15条の6に規定され、国および地方自治体が設置する以下のいずれかの施設を指します。
- 職業能力開発校
- 職業能力開発短期大学校
- 職業能力開発大学校(職業能力開発総合大学校を含む)
- 職業能力開発促進センター
- 障害者職業能力開発校
職業訓練法人とは、職業能力開発促進法第31条に規定され都道府県知事の認可を受けた法人を指します。
*5 国および地方自治体が設立した大学校とは、当該設置法等に基づき設置されたもので、自治大学校、防衛大学校、警察大学校、気象大学校、航空大学校、海技大学校、水産大学校、農業大学校などを指します。
*6 大学共同利用機関とは、国立大学法人法第2条の3に規定された大学共同利用機関法人と同第2条の4に規定された大学共同利用機関を指します。
*7 インターナショナルスクールとは文部科学省が大学入試資格を有すると認めている以下のいずれかの国際的な教育認定団体が認める認定校を指します。
- 国際バカロレア資格参加校
- その他のバカロレア資格参加校
- WASC/ECIS/ACSI認定校(米英の民間教育認定機関)
制定・改訂履歴
本利用規約に制定と改訂の履歴は、次のとおりです。
2020年6月1日 制定・施行
2020年11月1日 改定
2021年11月1日 改定
2022年5月1日 改定
2022年11月14日 改定
2022年11月24日 改定
情報保護方針
最終改定日: 2022/11/14
情報保護基本方針について
企業活動において、情報資産(個人情報、顧客情報および個業秘密情報等)の保護は、企業経営上の重要事項であります。Ringmasters LLCは、「情報保護基本方針書」を策定し、本方針に基づき、故意や偶然の別を問わず、会社の情報資産を改竄、破壊、漏洩から保護・管理する「情報保護管理」を全社をあげて、継続的に実施して行くものとします。
個人情報保護方針
当社は、個人情報の重要性を認識し、個人情報保護法を遵守することのみならず、進んで必要かつ適切に管理・保護することが社会的責務と認識し、当社の個人情報保護方針を定め、当社の全ての役職員に方針を徹底すると共に、遵守します。
- 当社は、個人情報保護法、その他関係法令および関連ガイドラインを遵守します。
- 当社は、個人情報を取得、保有、使用、開示する場合その利用目的を明確にし、利用目的の範囲内で利用します。
- 当社は、個人情報を厳重に管理し、不正アクセス、紛失、破壊、改竄、漏洩などに対するための情報セキュリティ対策を講じます。
- 当社は、正当な理由のある場合を除いて個人情報を第三者に提供いたしません。
- 当社は、個人情報の確認、訂正などの申し出があった場合、合理的かつ必要な範囲内で速やかに対応いたします。
- 当社は、個人情報の保護に関係する社内規定およびそれを実行する組織、体制について有効かつ適切な運用が出来るよう継続的な見直し、改善を図ってまいります。
- 当社は、個人情報保護に関し、関連する全ての部門に対し、周知徹底を図るための教育を継続実施します。
TERMS AND CONDITIONS
Last Update 11/24/2022
These Terms and Conditions (these “Terms“) set forth the terms and conditions for the use of any and all services (collectively, the “Services”) provided by CYK Studios (the “Studio“) to users of the Services (the “Guest“ or “Guests“, depending upon the context).
Bookings
a. Booking Method
CYK Studios (“the Studio”) accepts studio guests’(“Guest(s)”) Bookings 24 hours a day exclusively through the AirReserve online booking system provided by Recruit Co. Bookings can be made up to 3 months in advance of the shooting date. For details, please refer to the AirReserve Terms of Use.
b. Booking Categories
i. Confirmed Bookings
A confirmed Booking is a non-cancelable Booking with a fixed time. Once Guests’ Booking is confirmed, changes can only be made if no other Bookings are available. Guest(s) may extend their Booking only if there are no other Bookings. Please check the Booking status the day before and contact our staff on the day of the appointment.
ii. Tentative Bookings
If you wish to cancel at least 9 days in advance, no cancellation fee will be charged for Tentative Bookings. Confirmed Bookings will have priority and Tentative Bookings will become invalid as soon as another Guest’s Booking is confirmed.
iii. Holidays, Sundays, and Late Night/Early Morning Bookings
A 20% increase will be charged when shooting from 9pm-9am and on Sundays or/and Holidays
c. Entry and Exit Times
i. Bookings can be made via the “AirReserve” online booking system in increments of one hour past the minimum Booking time of 3 hours.
ii. The start time of the Booking is from the time the Guest(s) enter the room.
iii. Guest(s) must leave the room within the booked time after the Booking time is concluded. Cleaning and returning the room to its original state is required.
iv. If the room has not been restored to its original condition by the end of the booked time, a penalty fee will be charged in 30-minute increments. Even if Guest(s) leave the premises on the day of the shoot after the booked time has elapsed, Guest(s) will still be charged for the booked time.
Fees and Payment
a. Extension fee
i. An extension fee will be charged in 30-minute increments even if Guest(s) enter earlier than the booked start time on the day of the shoot.
ii. If Guest(s) go over the end time of their Booking on the day of the shoot, Guest(s) will be charged in 30-minute increments.
b. Lockdown fee
i. If Guest(s) wish to shoot with a lockdown, excluding the studio manager, a fee of ¥10,000 per hour will be added to the regular fee.
ii. Studio lockdowns can be booked through the contact form.
c. Other fees
Fees will be added at the time of payment for purchased items, rental items, and paid services such as repainting, lighting installation, trash disposal, etc.
d. Payment
The studio is completely cashless, and cash payment is not accepted under any circumstances, regardless of whether Guest(s) are an individual or a corporation. Please pay with a credit card after the shoot is over and the room has been completely cleared out. We do not issue paper receipts. Please check emails from the studio since a digital receipt will be provided to the Guest(s) via “AirRegi” or “Square” at the time of payment.
e. Payment by bank transfer
If the amount billed exceeds ¥50,000 (excluding tax) for a production in the Studio, we will send a PDF invoice via email from our studio management company “Ringmasters LLC” and payment will be made via bank transfer. Please be sure to make payment at least two days (48 hours) prior to the booked date. If we cannot confirm payment by the day before the booked date, we will cancel the shoot.
Bank Information
銀行送金の受取人名 Name of Beneficiary | RingmastersLLC |
銀行名 Name of Bank | みずほ銀行 Mizuho Bank, Ltd. |
支店名 Branch Name | 向ヶ丘支店 Mukougaoka Branch |
口座番号 Account No. | [普]1264975 [Checking]1264975 |
銀行住所 Bank Address | 神奈川県川崎市多摩区登戸2779-6 2779-6 Noborito, Tama-ku, Kawasaki-shi, Kanagawa |
Swift/BIC | MHCBJPJT |
Routing # | 9876543210 |
Location Scouting Bookings
a. Location Scouting Bookings
Bookings can be made 24 hours a day via the “AirReserve” online Booking system provided by Recruit Co. Please make a Booking for Location Scouting on cyk.jp
b. Scouting Time
Location scouting is available for a maximum of 30 minutes. We may terminate the Scouting Time early due to other Bookings.
c. Extension of Location Scouting
Location scouting can be extended only if there are no Bookings before or after the location, by paying for the 30 minutes normally booked. Please pay by credit card on the same day.
d. Notes for Location Scouting
Guest(s) without a Confirmed Booking will only be permitted to view the studio on the day of Scouting. Please refrain from testing equipment brought by the Guest(s), testing Studio’s rental equipment, or inspecting the contents of the equipment.
Cancellation of Bookings
a. Cancellation charges
i. If a Booking is canceled for any reason, 100% of the booked time will be charged. If a Booking is canceled without prior notice, 150% of the Booking fee will be charged as compensation. Any subsequent Bookings will not be accepted.
ii. No cancellation fee will be charged up to 10 days prior to the booked date. 9 days prior to the booked date, the following cancellation fees will be charged: 9 days prior (30%), 2 days prior (50%), the day before and the day of the Booking (100%).
b. Payment of cancellation fees
After Guest(s) cancel their Booking, we will send Guest(s) online payment instructions by e-mail.
c. Change of Booking date
To change the date and time of their Booking, please make a new Booking online again after we inform Guest(s) by e-mail. In the event that the above-mentioned cancellation fee is incurred, we will inform Guest(s) of the payment by e-mail.
d. In case of no contact
If we are unable to contact the Guest(s) two days before the Booking date, we reserve the right to cancel the Booking. We will not be able to accept their next Booking.
Force Majeure
If the Studio is unable to perform its contractual obligations or meet performance deadlines due to natural disasters, war, terrorism, civil strife, riots; government regulations, orders, or instructions; strikes, blocked traffic, or other force majeure, the Studio is released from liability and the booking is automatically cancelled.
The studio will not be held liable for any damages or monetary compensation if it is unable to fulfill its contractual obligations or fails to meet any deadlines.
Parking
Recording and Music Playback
a. Simultaneous recording
The studio is located on the basement floor and the ceiling is not completely soundproofed. Please avoid recording noise by using a pin microphone. If Guest(s) wish to record at the Studio, we recommend that Guest(s) visit the studio in advance. The Studio will not be held liable for any issues that arise on the day of the shoot.
b. Use of musical instruments
Musical instruments are permitted in the studio as long as they do not exceed 55 decibels. Please use a mute or similar device to reduce the volume of loud percussion and other instruments to at least 10 decibels.
c. Music playback
Music can be played through the Studio’s speakers by connecting them via 1/4 mini-jack cable or Bluetooth.
Eating, Drinking, Smoking, and Garbage
a. Eating and drinking
Eating and drinking are not allowed in the white cyc studio, but are allowed in other areas. If the studio or equipment is soiled by eating or drinking, a cleaning fee will be charged. If equipment is damaged as a result of eating or drinking, a replacement fee will be charged.
b. Smoking
Smoking is not permitted in the studio, but electronic cigarettes are permitted if a consensus can be reached among those who have booked the space. If Guest(s) use paper cigarettes, please smoke outside.
c. Garbage
All trash generated during the shoot must be taken back to the studio. After separating “burnable trash,” “PET bottles,” “cans,” and “bottles,” we will dispose of them with a 500 yen (tax not included) disposal fee per 45L trash bag. We will dispose of them for a fee of 500 yen (tax not included) per 45L garbage bag after separating them. We will provide a separate estimate for cardboard, background paper, large props, and other oversized trash, depending on the amount and size. Please pay the disposal fee by credit card along with the studio fee after the shoot.
Precautions for shooting
a. No street shoes allowed
No street shoes are permitted in the white cyc studio. Production employees must place their shoes in the specified shoe boxes and wear slippers from the shoe boxes. Please do not walk on the studio floor, especially if you are wearing socks or are barefoot.
Please wear brand-new shoes if the shooting subject is wearing any shoes. If the shoes aren’t brand-new, please make sure you wrap them with masking tape.
b. Floor Protection
Please use tennis balls or protective quilt mats on the floor while using lighting equipment, camera peripherals, or any stands.
C. Floor damage/discoloration
A repainting cost of 6,000 yen (tax not included) will be imposed on the day of the booking if the floor gets discolored as a result of failure to abide by the terms and conditions.
d. Cleaning
i. Please return rental equipment to its original position after use.
ii. Please clean up the white cyc with a broom or vacuum cleaner.
e. Clean-up
i. Please depart the Studio within the booked time allotted. If the Guest(s) leave after the booked time allotted, the Studio will charge an extra fee in 30 minute increments.
ii. Before the Guest(s) completely leave, please double-check everything to ensure the Guest(s) have not forgotten anything (Commonly forgotten items: hangers, small belongings, screws, plastic bottles, trash, tissues, etc.).
iii. If the Guest(s) took the incorrect equipment from our studio, please return it at a later time.
f. Filming over several days
i. Cleanup
We ask that Guest(s) tidy up their equipment each day after the shoot.
ii. Loss of opportunity
Only if a Guest(s) has no Bookings after the shoot and wishes to leave their equipment as is, 10,000 yen per night will be charged (with insurance). (Insurance provided.)
iii. Bank Transfer
In the case of a multi-day Booking with payment exceeding 100,000 yen, bank transfer will be required in advance. If there are any changes to the fee due to rental items after the bank transfer has been made, the payment will be made by credit card after the shoot. Other conditions are subject to the Terms of Use “2. Payment for Bookings”.
iv. Entering the Studio on the next day
From the next day, Guest(s) will use the smart lock (Sesame Mini) at the entrance to enter the room with an electronic key using a smartphone. The Studio will notify the person in charge after the first day of shooting. For more information, please visit https://ameblo. jp/candyhouse-inc/entry-12343121199. html
Repainting the Studio floor
a. Repainting
The cost of repainting the white cyc studio floor is ¥6,000 (tax not included). If Guest(s) wish to have the Studio repainted, please notify the Studio at least 2 days in advance.
b. If Guest(s) do not wish to have the studio repainted
Please note that we cannot accept any claims even if the floor is stained or discolored due to prior Guest(s) use. Please understand that the Studio cannot repaint on the day of the event.
Lost and Found
When the Studio finds any lost items, the Studio will contact Guest(s) using the information given at the time of the Booking. We will hold any unclaimed items for 1 month from the date of the Booking. If the Studio does not hear from Guest(s), we will dispose of unclaimed items.
Prohibited Items For Shooting
a. Prohibited items
The following items that may pollute the studio are prohibited. If any of the following items are used in a photo shoot, the shoot will be canceled or terminated no matter the circumstances. In addition, no refunds will be made on the day of the event. In addition, if any of the following acts cause damage to or stain the equipment or facilities in the studio, the actual cost of repairing, fixing, or replacing the equipment will be billed on the day of the event.
i. Water, liquids, or other liquids
We will accept it if Guest(s) completely protect the floor and walls theirself, so please contact us before the shoot.
ii. Fire, smoke
Smoke machines cannot be used as they will set off the fire alarm. Lighters, candles, alcohol lamps, and cassette stoves may be used.
iii. The following may be accepted if the Guest(s) provides complete wall protection, so please consult us on the day of the event:
-Paints and pigments
-Sand and powder
-Breaking glass and/or pottery shoot
-Soap bubbles
iv. Damaging the floor
When shooting with shoes with spiked soles, skates, crampons or other shoes that may scratch the floor, please bring in an acrylic board or similar item to prevent scratches on the floor. For props and other items that may harm the floor, please use floor protection mats, acrylic boards, etc.
v. Other
Any shooting that may contaminate or damage the studio, including but not limited to those listed above, is not permitted. If Guest(s) are not sure whether the studio can be used or not, please be sure to consult with us in advance.
Student Discount
A. Eligibility
Our studio offers discounted rates to the following eligible students and faculty members in Japan
- Students of universities, technical colleges, and vocational schools
- Students who have been admitted to one of the above educational institutions and have been accepted to continue their studies
- Students enrolled in preparatory schools for university entrance examinations
- Faculty and staff of elementary, junior high, high school, university, and vocational schools
B. Identity Verification
The studio may request identification verification from the client even after the reservation has been made. The studio reserves the right to unconditionally cancel your reservation or terminate the relationship, whether or not a contract has been signed, if it is determined that you are not an eligible person.
C. Student Discount Eligible Institutions
Student Discount Eligible Educational Institutions are as follows.
- Universities (including junior colleges, graduate schools, Open University of Japan, international schools), colleges of technology, professional training colleges (special training college courses), preparatory schools for university entrance examinations
- Educational Institutions for Teachers and Staff
- Educational institutions stipulated in the School Education Law
- Schools [elementary schools, junior high schools, high schools, secondary schools, universities (including junior colleges, graduate schools, and Open University of Japan), technical colleges, schools for the blind, schools for the deaf, schools for the disabled, and kindergartens]
- Hospitals attached to the above educational institutions
- Special training schools*1 [general courses (special training schools), advanced courses (kotosenshu gakko), specialized courses (senmon gakko)
- Preparatory schools for university entrance examinations
- Miscellaneous schools*2
- Boards of education and educational institutions as stipulated in the Law on Organization and Operation of Local Educational Administration*3
- Public human resources development facilities and vocational training corporations as stipulated in the Human Resources Development Promotion Law*4
- University schools established by the national and local governments*5
- Inter-University Research Institutes*6
- International schools*7
- Other institutions other than those listed above that we have specially approved as educational institutions.
*1 Special training school is one of the following schools as defined in Article 82-2 of the School Education Law.
Established by the national or prefectural government
Those established by a municipality (including wards in Tokyo) with the approval of the prefectural board of education
Private schools established with the approval of the prefectural governor
*2 Miscellaneous schools are any of the following schools as defined in Article 83 of the School Education Law.
Those established by a municipality (including wards in Tokyo) with the approval of the prefectural board of education
Private schools established with the approval of the prefectural governor
*3 Refers to educational institutions such as boards of education as stipulated in Article 2 of the Law Concerning Organization and Operation of Local Educational Administration, as well as educational centers and educational research institutes as stipulated in Article 30 of the same law.
*4 Public human resources development facilities refer to any of the following facilities established by the national and local governments, as stipulated in Article 15-6 of the Human Resources Development Promotion Act.
- Polytechnic Schools
- Polytechnic College
- Polytechnic University (including Polytechnic University)
- Polytechnic Center
- Polytechnic Schools for the Disabled
*4 Vocational training corporations refer to corporations approved by prefectural governors as stipulated in Article 31 of the Human Resources Development Promotion Act.
*5 Universities established by the national and local governments are those established in accordance with the relevant establishment laws, etc., and include the National University of Home Affairs, National Defense Academy, National Police Academy, Meteorological University, Civil Aviation College, Maritime Academy, Fisheries College, and Agricultural College.
*6 Inter-University Research Institutes refers to Inter-University Research Institutes Corporation as stipulated in Article 2-3 of the National University Corporation Law and Inter-University Research Institutes as stipulated in Article 2-4 of the same law.
*7 International schools refer to accredited schools recognized by one of the following international educational accreditation organizations that are recognized by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology as having university entrance examination qualifications.
- Schools participating in the International Baccalaureate
- Other baccalaureate schools
- WASC/ECIS/ACSI accredited schools (private educational accreditation organizations in the U.S. and U.K.)
Establishment and Revision History
The following is the history of enactment and revision of the Terms and Conditions:
June 1, 2020 Enacted and enforced
Revised November 1, 2020
Revised November 1, 2021
Revised May 1, 2022
Revised Nov 14, 2022
Revised Nov 24, 2022
INFORMATION SECURITY POLICIES
Last Update 11/14/2022
Basic Policy on Information Security
For business enterprises, the protection of information assets (personal information, customer information, confidential business information, etc.) is an important aspect of corporate management. Ringmasters LLC has formulated a Basic Policy on Information Security, and will implement company-wide information security management on an ongoing basis in accordance with this policy to protect and manage the company’s information assets in order to avoid alteration, destruction, and leakage regardless of whether the cause is accidental or intentional.
Privacy Policy
Ringmasters LLC (hereafter referred to as “the Company”) recognizes the importance of personal information and will comply with all applicable laws and regulations relating to personal information. Furthermore, the Company believes it is our social responsibility to implement the necessary and appropriate level of management and protection of personal information. Accordingly, the Company has established and will adhere to a Personal Information Protection Policy that applies to all of our executives and employees.
- The Company will comply with all laws, ordinances, and guidelines related to the protection of personal information.
- Upon acquiring, retaining, using, or disclosing personal information, the Company will specify the purpose for which that information will be used, and only deal with that information within the scope of that specified purpose.
- The Company will place strict controls on personal information and establish the necessary information security measures against unauthorized access, loss, destruction, alteration, and leakage.
- The Company will not provide personal information to any third party without a legitimate reason.
- If the Company receives a request for confirmation, amendment, or other action related to personal information, the Company will respond promptly, appropriately, and in good faith.
- The Company will carry out reviews and reforms of our internal regulations regarding personal information on an ongoing basis as well as the organizations and systems involved in implementing them to ensure that they are being operated effectively and appropriately.
- The Company will implement training programs regularly for personnel in all areas involved with personal information to thoroughly familiarize them with the protection of personal information.